Semi för Skellefteå Aik

Nu är det slutspel och semi som gäller för Skellefteå Aik. De vann över färjestad ikväll och kommer att spela sin nästa match mot Hv71 på Torsdag hemma, tror jag att det är i alla fall. Det var bra stämning och gud så spännande!! Vågade knappt kolla men vinst blev det och ja, Vinst säger nog allt. Nu ska jag hoppa bums i säng.. En trötter är just vad jag är. Puss och Sov sött! ♥


Skola>hem & plugga lite fysik>Hockey

Igår träffade jag Eddie på stan och sedan for jag till mormor och morfar och åt. Idag blir det att först plugga lite fysik och sedan ska jag fara på hockey. Tror jag blir jätte bra! Slutar tjugo i tolv och det känns super härligt!! Måste skynda mig iväg nu till bussen. Kyss

Världens bästa Malin

Foto: Emil Sandqvist

Världens bästa Malin :*

 


Bra


Death Cab For Cutie

Har skottat i över en timme. Sjukt mycket snö vi hade på gården. Kan inte bara all snö försvinna? Hade hoppats att våren hittar hit snart, men det verkar inte så lovande. Nej nu ska jag gå och göra mig klar och sen gå och sova. Kan vara bra att bara ta det lugnt ikväll. Min hesa röst är i alla fall nästan borta.  Är superglad! Och AIK förlorade matchen. Inte bra men de får se till att vinna över färjestad på Tisdag. Hejdå!

Söndag..Igen

Sådär ja, nu var det söndag igen. Sitter och ser på hockeymatchen med älsklingen min och har för ett tag sedan skrivit klart repotaget som ska vara klart imorgon. Det känns jätte bra! Efter matchen ska vi fara till mormor och morfar och äta middag. Blir nog bra tror jag! Det här fick bli ett snabbt inlägg för nu ska jag återgå till tv-tittandet.

Love song


En fin liten låt :]

jag vill ha godis

Sitter och väntar på att Edvard ska komma hit snart. Men han är inte så speciellt snabb märkte jag (a). Ska försöka skriva mitt repotage som ska lämnas in på Måndag idag. Känner mig inte speciellt peppad men jag får bita ihop. Annars så öser snön ner och jag är ensam hemma för tillfället = Jag kommer att måsta skotta. Känns peppande.. Nej men annars så ska jag ta mig en sväng ut och köpa ett lipsyl och så. Ikväll är det ju Earth Hour så då får det bli mys med tända ljus eller något sånt. Blir nog bra tror jag! Puss Puss


Kallt

Idag slutade vi kvart i två. Då satt vi kvar en stund och gjorde bort en biologiläxa och sedan tog vi bussen till skidsm och såg på det och därefter for jag hem med frusna fötter nanting. Har just så pass fått liv i dem nu. Inte kul. De svider fortfarande. Direkt jag kom hem hoppade jag in i en riktigt varm dusch och ville inte ut.. Men nu ska jag göra mig klar, sedan möta upp Malin och därefter drar vi oss till Jespers place. Blir nog bra tror jag. Hoppas på en bra film och kanske lite gott godis :]. Vi hörs senare! ♥

Godmorgon inlägg

Godmorgon, det blir ett snabbt inlägg nu. Ska bara gå och blåsa/platta håret och sedan ta mig lite frulle. Sedan måste jag ta bussen till skolan för att hinna i tid. Äntlligen Fredag! Kändes som en evighet bort i måndags men nu så!! Hinner nog inte skriva något mer, för då missar jag bussen. Puss

Bjuder på en bild på mig & Malin.


Torsdag

Åh ännu en dag har gått.. En skoldag till sedan helg. Kan väl säga att jag längtar rätt så jätte mycket. Ikväll var jag jätteduktig tycker jag faktiskt, satt och gjorde fysik ett tag sådär.. Underbart! Annars så har jag väl inte gjort så mycket mer. Mina försök att inte prata så mycket kan man väl säga är = Misslyckade. Måste bättra mig annars kommer jag nog inte ha någon röst snart. Imorgon kommer vi att få sluta tidigare p.g.a att vi får jobba in lite lektioner, men vi kanske går och ser lite på skid SM. Vår gympalärare tyckte att vi skulle det eftersom vi inte har någon idrott plus att det skulle vara grymt kul att se Kalla osv. Annars så är mina planer att vara med Malin på kvällen. Saknar den tjejen buhu :( Har ett oförberätt engelska prov imorgon. Hoppas det går bra, wish me good luck! Vet inte om jag har så mycket mer att säga nu, så jag säger God natt :*

På bilden: Malin, Jag, Sara och Karin
Bilden är från i somras:)

 


...

och såhär såg jag ut idag... Hejs!

I brist på annat lägger jag upp en dagens outfit. Kände att jag inte hade något roligare att komma med för tillfället så..


sådär ja!

På med Skinnkackan.. Sedan sticker jag till bussen. Ha en bra dag! Puss♥


Hockey

Idag blev det att se Skellefteå Aik vinna mot färjestad! Underbart! Jättehärlig stämning och riktigt kul var det. Karin, Johanna, Eddie, Markus osv hängde ju också där. Min röst är DÖD och jag kommer att låta som en P-13 imrogon men jag pepper i alla fall en skoldag till fyra. Jag kommer typ inte ens kunna prata. Fattar inte hur det ska gå till, men det löser sig väl. Får väl skriva sakerna jag skulle sagt i värst fall ;)... Nej nu ska jag göra mig klar sen sova för jag är trötter just nu. Ha det bra! Kyss

Gulleungar:*

Inte bästa bilderna kanske och insåg just att johanna stod lite för mycket åt sidan men vi hade i alla fall skoj!:)

Godnatt med er allihop! ♥


All you need

Så har den här dagen gått. Idag har jag gjort ingenting alls mer än att vara hemma och vara sjuk. Känner mig rätt bra nu och tänker gå till skolan imorgon, men min röst är inte den bästa (a). Känns som om jag kråkar hela tiden.. den dumma förkylningen :(:( Hoppas det blir bättre till imorgon. Hur som helst har jag kommit fram till att det är tråkigt att vara sjuk. Ingenting att rekommendera! Idag har jag mest suttit vid datorn och tvn. Har hunnit med att se filmen 2012. Den var riktigt bra faktiskt. Sen så har jag sett House för en liten stund sedan och nu märkte jag just att nästa avsnitt börjat. Bäst att dra sig till tvn igen då. Ha det bra!

Jag bjuder på två bilder! :)

Dessutom kan jag tillägga att jag saknar min älskling och Malinerpraliner! :(


Sjukling

Idag är jag hemma från skolan, sjuk.. Inte roligt alls. Finns ingenting roligt att göra. Ska snart gå och fixa något till lunch men är inte speciellt sugen på någonting att äta. Fint väder är det också ute. Det gör som det ännu roligare att vara sjuk. Aja, sånt är livet. Imorgon blir det nog skola för min del i alla fall. Känner mig redan bättre så det är ju toppen. Tråkigt att aik förlorade igår också.. Kommer inte på något mer att säga för stunden. Vilket tråkigt inlägg det här blev, bättring Frida!! Ha det bra! ♥

Buu

Varför kan aik inte bara avgöra och göra 5-4 nu med en gång! Jag blir ju typ nervös... Kan som inte slita mig från tvn, så att jag SKA se klart matchen och sen sova, om jag nu inte somnar vid tvn vilket känns mest troligt för tillfället hehe.. Sov gott!

Gillar låtarna :]


Wish you were here

Har blivit jätte förkyld så nu sitter jag och äter halstabletter i mängder och ska bege mig tidigt mot sängen. Har suttit vid datorn en stund nu och så tänkte jag sätta mig framför tvn en liten stund också innan det blir läggdax. Har inte orkat göra någonting idag utan har mest bara gått runt och varken sagt så mycket eller gjort så mycket, men man behöver såna dagar med.  Jag längtar till helgen! Har i alla fall spikat att vara med Malin en kväll och Eddieboy den andra så det känns som great. Imorgon går vi bara till tjugo i tolv. Hur härligt?! Från och med nu älskar jag Tisdagar! ♥♥♥♥ Hoppas att min förkylning är bättre då och att jag inte känner mig lika hängig för det är inte nå kul alls :( Hade tänkt träna massor i veckan men får ta det nästa vecka. Vi hörs sen för nu ropar tvn på mig! Slänger upp en dagens outfit också.. Kyss

Tröjan är i alla fall från Gina Tricot :)



Morning

Småbra låt! :)

Ska snart fara till skolan. Har blivit jätteförkyld men tränade ju igår så jag får väl skylla mig själv antar jag. Lång skoldag är det också idag men det överlever jag nog. Nej, nu ska jag ta och packa med mig lite grejor och så.


Hejhopps!

Hoho, idag har jag tränat och så har jag fixat lite med schoolstuff. Har precis skickat in ljudklippen till powerointen osv. Förr ikväll tränade jag med Linda, Saga och Johanna. Kanske inte så bra med tanke på min förkylning men jag överlever nog. Hoppas att det inte förvärrade något. Nu ska jag sova! Puss på er ♥

Bjuder på två bilder som jag och älsklingen tog i fredags på Nordanå.

Fotograf: Krister Hägglund och med medhjälparen var Kristina

Nordanå.



Söndag

I helgen har jag för det mesta varit med älsklingen min. Har mest bara tagit det lugnt och sen så var vi igår och såg på Antes innebandymatcher. De vann floorball och riktigt duktiga var de! Annars så är det jätte fint väder idag.. Har inte varit ut en gång, inte kul :( Ska försöka gå ut och gå eller nåt på en stund. Sen ikväll tänker jag och Johanna träna. Blir nog toppen skulle jag tro. Vill tillägga att jag saknar M! :( Borde ses i veckan! Eh har nog inget annat att säga så hej så länge! :*




Foto: http://man.skelleftea.org/


Grattis!

Grattis Ewsan! Du får ha världens bästa födelsedag! :)

PUSS


Äntligen FREDAG!!!!

hejhopps! Lite sovmorgon så här på slutet av veckan, JA TACK! Kändes helt underbart! Tyvärr slutar jag inte förän 4 men det är en annan femma. Får bara tå ut helt enkelt. Igår etfer skolan for jag till Eddie och sen for vi till hans syster och åt/hockey. Det var mysigt och vinst för AIK. Underbart!! Nej oj, nu kollade jag på klockan, nu måste jag göra mig klar och packa gympa kläder :]... Blir nog att gymma efter skolan också. Kyss

Torsdag

Hallå! Igår efter skolan träffade jag älsklingen en stund och vi tog en fika på CKfiket. Mys! Sen så for jag på någon koll, hem och plugga lite spanska men det blev som inte så mycket och sedan satt jag vid datorn resten. Gick och la mig och sov halv 11. Duktigt Frida! Nu gör jag mig klar så fort jag kan och har snart tänkt att ta bussen till skolan. Det blir spanskaprov första lektionen. Hoppas verkligen att det ska gå bra. Wish me good luck! Sen har jag långdag idag och en massa lektioner. Bara att bita ihop. Ha det bra! Kyss ♥

Kyss

4 Månader med världens bästa Eddie idag.
Jag älskar dig! ♥

Somna brevid dig

Godmorgon sunshines! Solen lyser utanför fönstret och jag är glad även fastän vi har världens hemskaste powerpoint redovisning idag och att det kommer att bli sjukt pinsamt. Min röst låter ju jättekonstig.. Vill ju inte spela upp den men man får väl blunda och längta tills att det är över ;) Jag borde gå och göra mig klar nu så att jag hinner. Finns många "borden" men hur många av dem gör man egentligen? Nja... inte så många ;) Eh men kanske lika bra att jag gör mig klar nu så att jag inte kommer till skolan som världens troll. Vi hörs!


119

Hejhej, nu är jag hur trött som helst.. Ska bums i säng! Har precis skickat över hela presentationen av powerpoint till min mail och alla tillhörande ljud samt skrivit ett CV. Känns toppen! Idag har jag gjort mycket :) Har inte så mycket mer att säga än gäääsp och god natt!

Härlig sommarbild på Saga och Aya! ♥


@datakunskapen

Sitter på datakunskapen nu. Jag och Jonnie har ingenting att göra eller egentligen ska vi göra exel men ja hahah... Vi fick veta en glädjande sak idag, vi kommer att sluta tjugo i tolv på Tisdagar!!!! =) Gissa om jag är glad?! Vi verkar bara få bättre och bättre schema! Nej nu ska jag se om vi kan sätta igång att göra någonting vettigt. Peace out!


Godnatt!

Pjuu... äntligen klar med datakunskapen. Är hur trött som helst, men det tog ett tag att göra klart. Trodde det skulle vara klart imorgon men det var tydligen på Tisdag. Spela roll, är ju i alla fall klar. Idag vaknade jag upp hos älsklingen och så åt vi frukost och såg på tv och myste sen gick jag till mormor och morfar och åt och sedan for jag hem och gjorde denna datakuskap som aldrig verkade vilja blir klar... Nej nu ska jag sova. God natt på er!♥

Gulle :*


Lördag

Idag kom älsklingen hit vid tolv och så stack vi iväg och åkte skridskor. Senare tog vi en prommenad till Maxi och nu ska vi sätta igång att göra oss klara och sedan blir det att fara till hemmakväll och lämna igen en film och därefter blir det mat hos Tore. Blir nog toppen! Kyss

Godnatt

Avlsutar med en bild på mig och älskling och säger godnatt! Hörs sen ♥




ÄLSKAR DIG

In my head

Kvällen spenderades hos gabban med massa härligt folk folk. Vi spelade Sanning eller konsekvens, åt kladdkaka, busade och sånt. Trevligt var det! :) Vi började på att se en skräckis men vågade aldrig se klart den. Godis hade vi också köpt men inte mycket blev ätet.. Eh det ska nog gå ner en annan dag, typ imorgon.. :] Är jätte trött så nu ska jag nog göra mig klar och gå mot sängen och lägga mig och kolla lite i hmkatalogen.. Eh får bli så. Hoppas ni haft en fin dag! Kyss

Bjussar på lite bilder från dagen innan läggdags....


Hade inte tagit fler bilder idag.. Men aja det är allt ni får!


Fredag

Blev att träna vid tio. Jättehärligt! Sen så gick vi en liten stund på stan och därefter åt vi en macka på subway till lunch. Det var riktigt gott! Det är ju verkligen toppenväder ute idag. Man borde vara i backen och åka skidor en sån här härlig dag. Komme just på att jag inte har laddat upp några bilder från fjällen så jag får se till at göra det senare. Ikväll blir det att hänga med lite härligt folk i alla fall. Blir nog toppen! Tänkte ta med mig kameran så ser vi om det blir några bra bilder. Vad mer?! Ehm.. ja men vi hörs vid ett senare tillfälle. Ha det bra så länge puss!


have a nice day

Jag är lite stolt över mig själv att jag tagit mig upp nu. Ställde klockan på 8 istället. Man känner sig som en helt ny människa! Nu ska jag städa rummet, sedan göra mig lite klar och därefter hoppa på bussen och träna med Johanna. Det blir nog råskoj! Måste göra datakunskap idag också. Peppande när allt försvinner precis som igår bara för att man glömmer att spara... Typiskt!! Aja ingenting att bry sig om nu ju. Ny dag, nya tag! Vackert väder är det ute kanske en prommis inte skulle vara helt fel? Får se vad jag hittar på. Ikväll är planerna att vara med lite folk. Tror det blir toppen. Ha en bra dag!

Jag och joh :)


Gillas inte!

Jag hade skrivit och gjort jätte mycket till datakunskapen, men så glömde jag spara alltsammans. Poff! Så var allt borta. Nu blir det att börja om från ruta ett igen.. Känns... Bra :(:( Sen skulle jag spela in det jag ska ha sagt i prentationen men så gick det inte att spara filen så nu är allt det också borta. Som ni kanske förstår sitter en VÄLDIGT glad Frida framför datorn just nu.. Eh vet ni vad, jag går och lägger mig coh skiter i det här. Får göra det vid ett senare tillfälle istället. Blir att träna tidigt imorgon i alla fall. Väckarklockan ställs på 9. Det tycker jag är duktigt med tanke på att det är lov. Uppdaterar väl senare! ♥


Forever

Idag har jag åkt slalom med familjen plus älsklingen. Han hade aldrig åkt förr men var riktigt bra i alla fall. Värd en applåd! :* Annars så ska jag försöka ta mig samman och göra lite på datakunskapen som jag inte ens börjat på. Känns bra gott folk... Annars så tänkte jag att jag kunde bjuda på några bilder från igår på bästaste Malin och Johanna. Pussar :*


Världsbäst♥


Backen

Godmorgon, uppe tidigt... Känns liiiiiite jobbigt men idag ska jag följa med familjen och åka slalom/snowboard så det känns ändå okej. Det är tänkt att Edvard också följer med, första gången. Han ska inte få banga ur! :) Nu ska jag springa och värma varm choklad och packa saker som ska med. Sen ska jag göra mig lite klar och så. Ser ut som om det är mulet väder ute.. Attans.. Jag som hoppades på en massa sol och perfekt före i backen. Aja får hoppas att det spricker upp under dagen. Ni får ha en fin dag! Kyss♥

Vi stod och solade på torget i Fredags under vårt hål.... Men härligt var det ;)


Ska gå och möta upp Malin och Johanna

Nu ska jag gå och möta Malin och Johanna. Blir nog en sväng förbi maxi och sedan vet vi inte än vad vi hittar på men förhoppningsvis hittar vi på något skoj. Tidigare idag blev det stan med dessa härliga brudar och sen träna med Malin. Har inte mycket mer att säga så jag avslutar där. Puss

Visst var älsklingen duktig på att fläta? :]


Varit i hemavan

Nu ska jag packa med lite gymkläder, sedan sätta mig på bussen mot stan med Johanna och Malin för att gå på stan och sedan gymma. Feels great! I fredags åkte jag och Älskling till hans pappa och sedan mpå lördagen åkte vi till Hemavan med hans familj. Det var inte så fint väder eller ja först regnade det och sen blev det typ snöstorm men det var riktigt trevligt ändå! :) Hade i alla fall riktigt roligt. Sen i måndags åkte vi tillbaka till hans pappa och åkte skoter och sånt där. Att köra fast lyckades vi också göra en hel del men skotern, men det är sånt som händer ju. Får väl lägga in en massa bilder sen men nu ska jag skynda mig att göra mig klar. Pussar på er! ♥

Den bjuder jag på. Ha det bäst!


Är i fjällen

Är i fjällen nu med älskling och hans familj. Nu ska vi åka skoter och sånt. Kommer hem på tisdag någon gång, förmodligen rätt sent. Men vi hörs då. Ha det så bra! Pussar

Bilder från Galtis

Beskriver dagen med bilder.. Är hur trött som helst fastän jag och Saga sovit jätte mycket på bussen. I pirincip hela vägen till Galtispouda och tillbaka. Nu ska jag packa upp och sedan börja packa lite igen. Ska ju till Hemavan i helgen till Tisdag tror jag det var. Inte helt fel alltså :) Eh nu packa sen somna tidigt och så ska jag gå och slänga i mig lite middag och ta en lång dusch också. Hörs sen! Kyss

En hel del bilder. Det var verkligen hur härligt som helst i backen idag. Kunde nog inte varit bättre :) Hoppas på fler såna här dagar under lovet! Nu blir det mat..


Hejhej

Skola. Sista delen av dagen typ 2 timmar fick vi se på Norrhammarshowen. De var jätte duktigt så det var roligt att se. Sen så for jag hem och på kvällen träffade jag edvard och då for vi och gymmade. Nu ska jag sova för imorgon ska vi till Galtis med skolan eller ja de som har valt det på friluftsdagen :] Hoppas det blir skoj. Blir att fara tidigt i alla fall. Inte pepp! Skiddag i backen med massa fika gillas. Nej men hörrni det skulle vara onödigt att försova sig imorgon, Saga kommer förbi tidigt. Puss

Fireflies


På bilden: Malin och Jag
Foto: Emil Sandqvist

Tränat

Det gick inte så bra tt övertala Malin att träna med mig idag, men hon hade ju faktiskt en förståelig anledning nämligen nackspärra, stackare :( Hoppas det blir bättre! Sen så var det ju desperate housewifes också.. Jag for i alla fall själv och tränade i massor. Kändes som skönt! Hade tänkt träna imorgon också förhoppningsvis efter skolan. Nu ska jag nog bege mig till duschen och sen sova. Känner mig rätt trött och låg vaken alldeles för sent igår. Sen kommer en bild upp från fotningen med mig, Malin och Emil. Great! Vi hörs puss! ♥


Who says

Rätt härlig dag. Vad mer kan jag säga?! Ehm..  Försöker få med mig Malin nu på Friskvårds men jag vet inte riktigt hur det går hon är trötter och vill se desperate houswifes... Waisting of time. Istället borde hon vara med mig ju och träna ;) Känns som om jag aldrig vet vad jag ska skriva om här på bloggen.. Tråkigt men sant. Har som ingen inspiration över huvudtaget denna snöstormiga period. Ge mig sommar sol och värme nu tack! Nej men hörrni  ha en bra kväll! Puss

En vanlig måndag

Skoldagen gick rätt bra. Men när jag kom hem insåg jag att vi hade en MASSA spanska glosor att lära till imorgon kul kul.... Jag som älskar läxor mest av allt..! Nej men jag ska sätta mig ner och göra dem nu tror jag och sen vet jag inte. Resten av kvällen blir förmodligen bara att ta det lugnt och så. Klagar inte! Sen ikväll kommer det väl upp någon bild från då jag Malin och Emil fotade också skulle jag tro. Får bli sen ikväll. Ha det bra! Kyss


tar bussen nu....

Snart tar jag bussen eller ja på ett tag. Ska föra mig lite klar först. Första timmen är datakunskap. Får väl försöka göra så mycket som möjligt för efter lovet ska det vara klart och jag har inte hunnit långt.. Vi får se hur det går. Vi slutar runt 4 idag också. Inte kul! Men men bara att stå ut den här vecken för sen blir det LOV!

Saga och Jag på någon biologilektion tror jag det var :)


RSS 2.0