Trallalala

Den här glädjen vaknar jag upp med idag!

Nu närmar det sig, snart SOMMARLOV!


I´ve been crushed

Letar och letar och vet inte om jag kommer någon vart.. Jag hoppas innerligt att frisören imorgon är duktig på att hitta på och ge förslag. Som det lutar åt nu så blir det inte att bara locka håret, utan troligtvis blir det en uppsättning. Jag tycker det känns hemskt med balen just om man skulle ramla eller råka göra något annat som absolut inte får hända.. men samtidigt längtar jag. Ska bli så roligt att se alla så fina och förhoppningsvis blir det en ritktigt rolig kväll också. Har då tagit ledigt hela skoldagen för att hinna fixa allt vilket nog lär behövas. Förresten har jag målat mina naglar ännu en färg. Vet inte vad jag har blivit för tok, för här byts det färg hejvilt. Lite kul faktiskt med tanke på att jag i princip aldrig orkar eller tar mig tid att måla dem. Godnatt ♥


Måndag

Brukar inte känna mig speciellt glad på måndagar men måste erkänna att idag är jag glad, riktigt glad. Det kan nog ha att göra med att det är så pass lite tid kvar men gud så skönt! Fint väder har det också varit och skapligt varmt. Nog för att jag gjorde min sista ansträning till någon form av plugg och det gick lite si sådär, men från och med imorgon tar jag ledigt från skolan på allvar. Kanske sitter där fysiskt, men mina tankar kommer vara någon helt annan stans! Imorgon efter skolan ska jag till frisören för att diskutera min baluppsättning. Spännande! Har fortfarande inte bestämt mig för någon ännu, men ska småkika ikväll för har några alternativ. Sedan blir det att strosa runt på stan och försöka leta lite nödvändiga ting till dels sommaren och dels sommaren som närmar sig med stormsteg! Har blivit förkyld så att det blir nog ingen löpning imorgon, men däremot vill jag ta mig ut på en lång prommis bara det är fint väder. Tror att jag får sällskap av Edvard också men vi ser väl. I alla fall massvis med saker som ska fixas. Nu ska jag sätta mig och kika på håruppsättningar och sedan bege mig mot sängen för att inte vara en zombie imorgon. Puss på er




Vilket mörker det är att hitta håruppsättningar...
Får leta vidare. Google.se är min bästa vän för tillfället för jag har noll fantasi....

Under the coconut tree

I fredags mötte jag upp Malin efter hon slutat jobbet och sedan begav vi oss till Oleray´s för en smaskig middag. Inte helt fel! Sedan begav vi oss till Sofia där det blev myskväll med massa brudar med mycket snack och lite tv-tittande. I lördags försökte jag börja på att plugga till mitt sista prov i tvåan nämligen samhällsprovet på tisdag. Men blev inte alls mycket plugg för min del, men är väl tanken som räknas..?? Blev även att gå med Edde på stan några timmar, men fick inte med mig speciellt mycket hem. I alla fall ett par lösögonfransar till balen. Finns massor med saker jag skulle behöva investera i nu, men får helt enkelt ta en stan runda någon dag snart. Bl.a. behövs det en liten kuvertväska till balen och en vanlig väska plus massor med sommarkläder. Måste även hinna med att sola i veckan. Ska även jobba och hinna till frisören för lite planeringa av balfrisyr. Mycket måsten i veckan men jag ser fram emot det, SNART SOMMAR! Lördagskvällen spenderades med gomat, grillat och sedan bjöd jag Edde på bio. Vi såg pirates. Den var faktiskt riktigt bra! Idag har jag också försökt plugga lite och även firat morsdag hos mormor och morfar med kladdkaka och gomackor! Mums! Ikväll ska jag bara ta det lugnt och kanske gå en prommis eller se ett avsnitt på en serie jag håller på att se. Blir kanon! Kyss

Vem dansar kuduro?

Ett tag sedan jag skrev och det är på grund av att jag varit upptagen med plugg och den lilla tid jag fått över har jag velat spendera annorlunda än att sitta vid datorn. Skrev i alla fall Nk prov i tisdags och Fysikprovet idag. Kollar man igenom facebook ser man att varenda kotte verkar ska utomlands.. Blir inte avis nej.. Ikväll åker i alla fall mina kära kamrater Karin och Elin iväg till Alanya. Och jag är absolut inte avis... Särskilt med tanke på att jag ska vara kvar i kalla sverige med skolböcker haha. Skönt att vi gör bort sista provet på tisdag i alla fall och är ledig tors och fredag. Från och med Tisdag sätter jag på slappmode! Ikväll ska jag mysa på med några brudar. Verkar som om vi ska vara hos Sofia men det  blir nog kanon. Är hur trött som helst så jag hoppas på något lungt men vi ser väl. Föresten har lönen kommit, den sitter bra! Ska på stan imorgon!


Kommer sakna er gullungar ♥ skynda er hem!

Godnatt!

Har varit smart och lagt fram mina kläder för morgondagen vilket i princip aldrig händer. Känner mig därmed rätt duktig nu! Så nu ska jag nog kunna hinna med bussen imorgon i tid! Ska bara hoppa in i duchen nu och sedan ska jag sova. Imorgon kommer det att bli plugg som gäller. Kanske en promenad men i övrigt endast plugg!
Godnatt allihopa!♥



vem e du?

Har varit hur sugen som helst att ta en sista minuten inom de närmsta veckorna men nu när man läst om vulkanutbrottet känner jag mig rätt nöjd med mitt val att stanna hemma nu innan sommaren. Hoppas verkligen för alla som ska åka iväg utomlands nu att vulkanutbrottet inte blir så stort att alla dessa partiklar ska sprida sig och göra så att flygen inte kan gå som förra gången. Skulle ju inte vara så kul att ta sig ner till utlandet men att inte kunna flyga hem heller. Och om nu resorna som förra gången blir inställda så har jag för mig att man inte ens får igen på försäkringen. Det tycker jag verkligen att man borde hur som helst, men man kanske får det på vissa försäkringar? Det har jag ingen aning om, vet bara att det var tal om det vid förra utbrottet som ställde till det. Minns hur det var när det var tal om vi skulle kunna åka till Usa eller inte pga vulkanen. Inte alls roligt, men som tur var tog vi oss ju iväg. Blir spännande att följa hur det urartar sig med vulkanen. Som sagt och var, hoppas det löser sig för alla som ska åka!


Skulle inte sitta fel, att ligga där och steka just nu istället för att vara kvar med allt plugg måste jag erkänna....

Angel of mine

Hej och hå så var den här helgen över. Sommaren närmar sig med stormsteg och till veckan i och början av nästa vecka gör vi bort de sista proven för terminen. Kan inte ens förklara hur skönt det kommer kännas när det är bortgjorda. I fredags blev det att vara med massa folk. Somnade för sent i fredags och vaknade för tidigt i lördags så var jättetrött hela dagen vilket resulterade i lite plugg. Edde skulle jobba klockan tio så då tog vi oss en promenad på morgonkvisten där vid 9 och jag gick hem. Duktigt måste jag erkänna! Lördagskvällen spenderades med älsklingen och film. Det var mysigt och därefter somnade jag direkt. Hela dagen idag har jag pluggat och jag hoppas att jag har blivit något klokare på det. Nu ska jag gå och måla naglarna en annan färg medan jag lyssnar på covers. Det var avkopplande och småmysigt. Kanske tar mig en kort promenad och sedan ska jag sova. Imorgon har jag sovmorgon. Det måste nog vara det enda posetiva med måndagar. I övrigt är de tråkiga och ouppskattade! Hörs sen!


Måste sova...

Tror jag är för trött för mitt eget bästa för tillfället. Sitter och halvsover vid datorn och får för mig att jag mår illa på grund av att jag inte sovit så mycket vilket nog förmodligen inte alls stämmer. Kanske är det dåliga samvetet mot sängen som spelar ett litet spratt? Nu har jag i alla fall tänkt bege mig mot sängen för att sedan stiga upp tidigt för en lång skoldag. Kommer till och med måste stanna kvar efter skolan och göra klart inför en redovisning. Tur jag har trevligt sällskap av E & K då i alla fall. Imorgon ska vi få se på treornas projektarbeten och få en liten info om detta också. Ska faktiskt bli roligt att se plus att vi inte har lektioner på förmiddagen då vilket jag tycker känns skönt. Är less och vill bara göra något annat, men snart sommarlov! Fatta, tre veckor kvar lite drygt. Hur sjukt är inte detta? På onsdag har jag klipp och slingtid hos frissan. Me like! Kan inte ens förklara hur mycket jag längtat efter att få fräscha upp håret. Det går seriöst inte att göra någonting med det. Nej nu ska jag gå och skalla kudde och äntligen få sova. Godnatt med er!


Haha ett gott skratt förlänger livet!

No more

Igår pluggades det matte och sedan vid halv 11 kom Edvard till mig och vi såg på serien vi följer nu. Idag har det också blivit plugg och sedan spenderades kvällen med en långprommis med bästaste Malin. Finns alltid så sjukt mycket att prata om och man har då alltid trevlig med henne. Blev även lite smått planering inför sommaren. Längtaaaar till sommaren nu! Inte länge kvar har jag just insett. Nu ska jag ta fram kläder till morgondagen, duscha och sedan sova. Natti


1 ½ år med världens bästa Edvard

Idag har jag och MIN sötnos 1 ½ år. Sjukt vad tiden gått fort! Kan inte förstå att det är så pass länge. Känns fortfarande som när han kom till mig första gången och aldrig hittade hit, så att jag fick gå långt och möta upp honom och när han virrade bort sig när han skulle hem eller när jag somnade första gången jag var med honom. Finns så många roliga saker där. Vem somnar på "första dejten" med en person liksom? Haha.. Blir nog inte att fira något nu utan i såna fall får det bli i helgen då jag har mindre plugg.. Men vi får göra något supermysigt då istället! Hoppas jag hinner träffa pajken sen ikväll i alla fall en liten stund! Hur som helst ska jag fortsätta plugga nu! Puss


JAG ÄLSKAR DIG GUBBEN!♥



Dålig uppdatering

Fredags kvällen blev lyckad. Brännboll en stor del av kvällen och sedan trevligheter hos Sara. Därefter blev det läggdax då jag var helt död. Somnade till och med när jag kom hem i fredags efter skolan så det var ett mirakel att jag orkade hålla mig vaken så pass länge! Lördgen spenderades tillsammans med Edvard, Malin och Johanna hemma hos mig med tvmys och gott. Blev att se melodifestivalen, men gud så less man blev efter ett tag.. Roligt att det gick bra för Saade i alla fall. Gårdagen spenderades framför matteboken. Inte så roligt men välbehövligt. Idag har jag gått i skolan fram tills klockan 4 lite drygt och det var ett spanskaprov sista timmen. Hoppas det gick någorlunda i alla fall med tanke på att jag inte hunnit plugga så mycket.. Sedan blev det att fixa lite med en lagspel/slagspel uppgift och att plugga matte. Vi halv 11 kom älsklingen hit och vi for ut och sprang och kom tillbaka hit hem till mig för ett tag sedan. Nu är han i duschen och jag sitter och väntar och ser på tv. Sedan blir det nog att kolla på tv och därefter sova. Pussssssas


Fredag den 13:e

Ikväll blir det brännbollspel med massa folk. Solen lyser i alla fall men kallt är det. Får ta med mig mycket kläder.. Vågar man sig ut trots allt en fredag kväll som denna. Trots allt fredag den 13:e? Nej, men det ska nog gå bra. Nu ska jag städa upp på rummet, ta mig något att äta och sedan sticker jag iväg mot kaplan där vi ska spela. Får hoppas att jag inte bryter ett ben eller något. Har redan haft nog med otur idag. Kan ge två exempel som hände på skolan:

1. Jag skulle dra igen väskan och precis när jag fått igen den helt så lossnade den lilla biten man drar igen och upp väskan med. Den väskan=förstörd. Så nu måsye jag köpa en ny.
2. Skulle böja mig ner och fixa en grej och då sprack mina nylonstrumper mitt mellan benen så att det blev ett 2 decimeters stort hål.. Det var kul att gå runt sen på stan och försöka gömma det kan jag ju ta och berätta.

Hoppas turen är med er ikväll gott folk!


Trust me

Det blev en skön promenad med linda. Fick rensa tankarna lite och fick en trevlig pratstund. Den enda nackdelen är att jag kommer vara död imorgon för kommer inte att komma i säng på ett bra tag men så får det bli. Ska i alla fall försöka hoppa in i duschen nu och sedan sova. Imorgon blir det brännboll på morgonen och sedan svenska och fysik. Därefter slutar jag. Imorgon kommer kvällen troligtvis att innehålla brännbollsspelande med massa roliga människor. Godnatt.

I don´t know what to say or think any longer. I'm out words. The only thing I can do is
just to go ahead and see where the future holds.

Rolling in the deep

Jag är less på att det är kallt både ute och inne hela tiden. Är less på skolan och alla dessa prov de närmsta två veckorna. Känns som om det finns alldeles för lite tid för att hinna med dem men får bita i det sura äpplet och längta tills de två veckorna gått för då är det i princip ingenting som måste göras och jag kan i princip säga att jag tar lov från skolan med närvaro eller liknande. Hoppas att jag hittar ett kap i form av en sista minuten resa i slutet av maj, men beror ju som på, för måste ju vara hemma till balen också. Hoppas i alla fall! Nu ska jag plugga lite matte i alla fall och kanske kolla på spanskan också. Ska föröska vara duktig! Sedan vill jag ut och springa eller gå men det beror på om jag orkar efter plugget. Nu: Plugg! Ska bara springa och hämta en filt också att krypa ner med i soffan. Är ju kyligt... Puss


Så vill jag kunna ligga och sola ju...

The edge of glory

Idag efter skolan var jag duktig och gjorde köttfärsbiffar till middag. Sedan så pluggade jag lite smått och resten av kvällen spenderades med Malin vid älven. Det var super trevligt precis som vanligt. Blev väldans mycket snack precis som vanligt. Blev även en snabbis förbi jobbet och lämna nån kod eller liknande så att lönen ska kunna trilla in. Imorgon har jag nationella i Engelska. Sista delarna på det! Så nu har jag tänkt lägga mig och sova. Har varit som ett sömnmonster idag så det kan behövas att lägga sig tidigt en kväll faktiskt. Imorgon ska jag springa och plugga. Godnatt!


Från vår promenix igår. Vi gick ändå till Bergsbyn. Det var skönt!

Summer feelings

Igår var det skola som gällde och direkt efter den for jag till jobbet. Hade en urgullig pojkvän som både skjutsade mig dit och hämtade mig. Tack gubben! Sedan sov han även över hos mig. Sen så var det ju världens finaste väder som jag inte fick njuta av. Hade hoppats det skulle bli lika varmt, soligt och skönt idag men tyvärr hade jag inte någon sådan tur. Sånt är livet! Får hoppas på fina dagar framöver istället. Idag har jag varit på Skolan och slutade där vid 2 och sedan for jag på hyposens och nu är jag hemma. Hade tänkt mig att plugga i mängder tills kvällen, då det blir en superduper lång prommis. Kanon! Nu ska jag nöta den här låten och sedan tänkte jag kolla på spanska.


colours of the rainbow

Går sådär med läxläsningen. Men har hunnit med en snabbstädning i alla fall och det är ju skönt. Är ju som ett måste som man är tvungen att göra ibland. Funderar på en prommis bara för att det är så fint väder också. Hm.. Nu ska jag se om jag kan göra något nödvändgit i alla fall. Puss på er


Dance with me

Igår var föräldrarna borta som kom hem först idag så jag och Edvard agerade kockar och gjorde en gomiddag med massa gott! Sedan var vi så trötta så vi degade framför tvn och somnade lite då och då. Under dagen var vi även duktiga och gick och letade ett och annat som behövdes. Har insett att det är finfint väder ute idag så jag ska försöka bege mig ut en sväng sedan så har jag tänkt mig att kanske göra lite läxa också. Blir nog en löparrunda ikväll och det lät som om Edvard var väldigt sugen på följa med så det blir nog så. Hade även tänkt sola med Malin under dagen så försöker få med mig henne trots det fina vädret. Kan ju alltid sola på den "fuskiga" vägen och via skööna solen.


Friday i´m in love

Sådär ja nu har jag slutat för dagen eller slutade vid 11. Skönt! En redovsning i svenska och en del av engelskanationella är bortgjort och man har hela helgen att se fram emot. Egentligen händer nog inget specillt men ska i vart fall gå på stan med Edvard på ett tag, se game of thrones som jag inte hann se igår, sola med Malin och ta en löpartur och förhoppningsvis promenader i helgen. Päronen åker även iväg i helgen så att blir nog att laga mat själv med bror min men det ska nog gå jätte bra. Kanske ska bege mig ut i det fina vädret nu tills Edvard tittar in? Nu lämnar jag datorn i alla fall. Ha en bra helg!


Kom sommar, kom!

differences Between human beings and animals that you should know about







Need you now

Blev en prommenad med Malin och massor med snack precis som vanligt. Alltid lika roligt med den bruden. Nu ska jag krypa till kojs och hoppas att nationella provet i engelska ska gå bra imorgon efter en natts sömn! God natt


Hiss eller diss?


Vet inte hur jag ska göra med dessa.. De är hur sköna som helst och kommer säkert användas i sommar men samtidigt finns det så många andra skor jag skulle vilja ha till sommaren. Tror i alla fall att jag ska köpa ett par pumps när jag får min lön. De står högt uppe på önskelistan!

Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead



I heard that your dreams came true.

Tjoho ännu en dag avklarad och nu närmar sig sommaren med stormsteg. Det har bokats in massvis med prov nu också. Blir bara deprimerad av tanken på allt som väntar men så slår mig en annan tanke om att sommaren är så pass nära och jag får ett brett leende på läpparna igen. Löpning på idrotten idag så funderar på om jag bara ska ta mig en promenad ikväll och springa i helgen istället för ikväll. Var inte så där jätte peppad, men får se hur jag gör. Nu ska jag i alla fall plugga inför nationella och läsa om ämnet vi tydligen ska skriva en uppsats om. Mer än så går det nog inte att förbereda sig, tyvärr. Ska nog även se ett avsnitt av serien Game of thrones som jag börjat se. Inte en "vanlig" serie som jag brukar se direkt. Det är lite konstiga varelser och underliga figurer och utspelar sig århundraden bakåt i tiden. Nu när jag börjat se, så måste jag ju se klart den i alla fall. Imorgon slutar jag tidigt och då blir det stan med E för att kolla på slips till balen. Skulle vilja hinna med att sola men får se hur det blir. Är ju trots allt bara dyrt, cancerframkallande och tråkigt. Kanske sånt man får stå ut med om man inte vill vara vit som snö året om?  Nu blir det plugg som gäller!


Maneter

Sådär ja! Nu var jobbet avklarat. Tur jag slutade tidigt idag från skolan så jag hann hem innan jobbet satte igång. Gick i alla fall jätte bra och nu sitter jag och äter min efterlängtade middag hehe. Eller ja, det blev bara yoghurt med jordgubbar och frön i. Det är mums! Orkade verkligen inte laga någon mat och har inte varit sugen på det heller för den delen. Nu ska jag i alla fall snabbkolla lite på spanskan och sedan tänker jag hoppa in i duschen. Därefter kommer jag att göra mig klar för läggdax. Är så sjukt trött! Imorgon går jag till 4. Ska förhoppningsvis hinna en snabb sväng på stan och därefter kommer jag att sitta klistrad vid plugget resten av kvällen. Kanske även ska springa om jag får tid över. Puss




It is hard to tell, it is hard to trust but worst of all it is hard to know what to do.

Nu är jag hemma och pysslar på med matlagning och lite sånt. Hade lovat att fixa mat innan jag far och jobbar så det är vad jag har för mig. Borde plugag lite innan så kanske ska passa på att göra spanska läxan nu. Kan ju vara en idé som inte är helt dum. Funderar på att cykla eller ta bussen men som det är nu är jag väldigt lockad att ta bussen..


wait till you see my smile

don't they love to see you down
kick you while you are on the ground
don't let emotions show

people always speculate
don't let them get in your way
see they say things they don't know

wait till you see my smile
wait till they see your smile

Läget är så här

Igår efter skolan träffade jag Malin och vi gick på stan ett tag. Hon var i akut behov av ett par svarta jeans vilket hon även hittade som tur var. Jag hittade en liten ring i alla fall. Får se hur länge det tar innan jag slarvat bort den då.. Sedan gick vi till solariumet och solade ett tag och därefter bar det av hemåt för min del för att plugga lite vilket blev ytterst lite. Därefter blev det en springtur vilket var skönt. Somnade nog lite för sent igår då jag är död idag men får lägga mig tidigare ikväll. Jag ska sätta igång med att kolla på lite engelska nu inför nationella på fredag och göra en spanska läxa. Vi har fått lite förberedande material som jag tänke kolla in och det kan ju vara smart. Sedan har jag lovat att laga lite middag idag och ikväll kommer Edvard hit och vi ska ut och springa. Kanske får sällskap av lillebror min med. Sedan hade jag tänkt att vi skulle se en serie som jag börjat se lite på, men får så klart börja om att se första avsnittet för att han aldrig sett den. He blir nog bra ändå! Var tänkt att jag skulle jobba ikväll men det blev inte av. Kändes faktiskt nästan ändå bara skönt då jag har en del att plugga till. Imorgon jobbar jag i alla fall 16.00-22.30. Pusshej


The bad touch

Valborgs var trevligt och roligt! Brudarna hade även lyckats väldigt bra med maten. Helt okej fint väder bat det också. Jag kom väl hem vid halv 4 och då var jag död efter en jobbadag och en kväll ute i dimman. Igår firade vi mammas födelsedag lite i förväg och så blev det en promenad på kvällen. Sedan satte jag mig och såg på en serie som vi laddat hem men kommer inte ihåg vad den heter. Nu ska jag göra mig klar så jag hinner med bussen. Pusshej!



Lånade bilderna från Sofia hehe.

RSS 2.0