Tisdag

Igår blev det middagsmys och sedan bio med Elin och idag har jag haft en lektion. Fick veta att mina två sista var inställda vilket jag ju tycker känns rätt bra. Blir nog troligtvis lite gym och sedan matteplugg idag. Därefter vet jag inte. Vi hörs!



Samhällsarbete

Sitter med samhällsen och det går långsamt framåt. Har inte alls skrivit mycket och börjar känna att paniken smyger sig in, för jag hade hoppats på att slippa jobba med detta i helgen. Jag får väl helt enkelt sätta fart eller något! Har även en redovisning att pränta in i skallen tills imorgon. Känns inte helt ok, men bara att ta tag i saker. Sovmorgon imorgon vilket känns lite lagomt awesome sådär! Imorgon lät det även som att älsklingen tittar förbi och hänger med mig på kvällen och kanske blir sovsällskap också. Ah, vi ser väl. Nu ska jag gå och hämta kaffe och försöka få något gjort. Puss

Samhällsarbete

Sitter med samhällsen och det går långsamt framåt. Har inte alls skrivit mycket och börjar känna att paniken smyger sig in, för jag hade hoppats på att slippa jobba med detta i helgen. Jag får väl helt enkelt sätta fart eller något! Har även en redovisning att pränta in i skallen tills imorgon. Känns inte helt ok, men bara att ta tag i saker. Sovmorgon imorgon vilket känns lite lagomt awesome sådär! Imorgon lät det även som att älsklingen tittar förbi och hänger med mig på kvällen och kanske blir sovsällskap också. Ah, vi ser väl. Nu ska jag gå och hämta kaffe och försöka få något gjort. Puss

Luleå nu.

Igår gjorde jag maträtterna till projektbloggen och därefter hämtade jag Malin på jobbet och så blev det lite mys och ansiktsmask. Nu sitter jag här halvfärdig och ska strax ta mig lite frukost. Halv 8 går bussen mot Luleå. Ha en fortsatt trevlig helg!

Twitter?

Godmorgon! Sovit gott? Jag har i alla fall sovit helt okej. Skönt med sovmorgon och sådär. Det går icke sa nicke att förneka. Nu ska jag tagga prov och fredag. Älskar helg! Må till Fre finns bara för att man ska ha något annat att längta efter, dvs ledighet och helg! Förresten så är twitterappen nu nedladdad till mobilen så nu kanske jag ska kunna se till att bli lite aktiv. Hoppas på det i vart fall! Har dock inte riktigt förstått mig på twittrandet ännu, men ska allt testa i vart fall. Nu blir det att göra sig lite klar. Puss och kram

Torsdag.

Igår bakade jag potatisbakelser som ni ser nedan. Det är då till projektarbetet som går ut på att jag och fyra andra tjejer ska göra en matblogg där vi lägger upp lite tips och recept som man sedan kan gå in och läsa. Ska göra en frukost som kommer upp nästa vecka på bloggen. Kommer inte att länka bloggen nu då den inte är klar ännu, men inom en snar framtid kan ni få kika in på den om ni vill. Var för övrigt ute och skottade lite på gården och var lite duktig, men så trampade jag fel och foten for i sidled så nu har jag väl stukat den. Inte kul alls, men hoppas att det bara blev litet och att det går om snart. Får väl sova bort det onda eller något. Imorgon är det en efterlängtad fredag. Börjar dagen med lite sovmorgon och sedan fysikprov. Slutar tidigt så det blir ju skönt i alla fall! När jag kommer hem blir det att göra american pancakes och sedan blir det kanske att bowla med lillebror. Senare på kvällen då Malin slutat jobbet blir det myskväll med henne. På lördag sticker jag förhoppningsvis till Luleå för att hälsa på Camilla. Blir riktigt roligt! Nu ska jag göra mig klar och sedan somna till tvn och lite go musik. Godnatt på er! ♥


I can´t trust you.

Hemkommen från afro powerdance vilket var sjukt svårt men väldigt roligt. Skaka rumpa och hoppa runt och slänga med armarna kan alltså  bli en hit! Måste dock erkänna att det nog inte såg så bra ut för min del eftersom jag inte hade den blekaste aning om rörelserna, men efter några omgångar till då jäklar..! Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan i säng och se på lite CSI tills jag blir trött och somnar. Lovely! Sömnen kan dock bli ett problem i och med att jag för några minuter sedan slängde i mig tre koppar kaffe i hopp om att plugga vilket inte heller blev av. Sånt som händer.. Godnatt!

Måndag 16 Januari.

Den här dagen har gått otroligt segt och har egentligen ingen aning om varför. När jag kom hem blev det en slapp stund med dator och tv-tittande och strax ska jag dra på mig träningsdojorna och fara iväg till friskvårds med linda för ett afropowerdance pass. Känns spännande för jag har aldrig testat det förr, men det ska visst vara roligt så det blir nog bra. Efter det borde jag börja plugga på fysiken. Kommer nog behövas ett x antal koppar kaffe för jag är död sedan skoldagen. Ska även försöka mig på en lång natt ikväll, det vill säga lägga sig tidigt vilket nog ändå inte kommer häna tyvärr. I veckan blir det en hel del plugg på fysik, laga mat och bakverk samt åka till Camilla i Luleå på lördag för trevligheter. Inte helt fel! Nu ska jag ska jag sätta igång och dressa om lite så att vi inte missar passet för det skulle ju vara hemskt olyckligt!


15 Januari

Väckt med lite frukost och ett paket. Vid två kommer mormor och morfar också hit och så blir det lite firande. 19 år, värdelös ålder egentligen, men men ett år äldre i vart fall. Nu ska jag göra mig klar och sedan fixa tårtorna. Ikväll hoppas jag hinna med att träna trots att det är min födelsedag! Eh, nu ska jag gå och umgås med Edvard. Ha det bra puss! ♥


Två bilder från i fredags. Ser för hemsk ut på den andra men något måste man ju bjuda på..
Var en riktigt rolig kväll, tack allihop! ♥

Somebody that I used to know.


Och med denna säger jag godnatt!

Gamla bilder @ gamla bloggen


Sweet love

Hittade åt några gamla teckningar som jag tror att jag målade i åttan eller nian som jag hade på min gamla blogg. Alltid roligt att blicka bakåt i tiden.


@skolan

Sitter på skolan efter en lång fysiklabb. Har nu ett hål innan samhällsen börjar så får se vad jag hittar på. Antingen blir det att ta det lugnt eller så är jag duktig och pluggar lite fysik vi får se helt enkelt. Det lutar dock åt det slappare hållet. Nej nu ska jag kolla bloggar puss!


Liten update

Andra dagen på skolan sedan jullovet och känner mig redan död. Hård start på det nya året! Har redan inbokat ett fysikprov nästa vecka vilket jag så klart ser fram emot. Annars så ska jag bege mig till gymmet för att bli lite starkare och gå på mitt första zumbapass någonsin. Har bara hört bra saker om det så det måste ju vara roligt! Under min frånvaro på bloggen har jag bland annat umgåtts med underbara Elin, Malin och Edvard. Även varit hos farmor och farfar och spenderat en hel del tid på gymmet och på stan. Underbart säger jag bara! Nu måste jag skynda mig så inte johanna får vänta!

Måste även meddela att vi äntligen börjat på projektarbetet. Vi har ändrat inriktning och är nu fem brudar. Får förklara mer sedan. Puss

Liten update

Andra dagen på skolan sedan jullovet och känner mig redan död. Hård start på det nya året! Har redan inbokat ett fysikprov nästa vecka vilket jag så klart ser fram emot. Annars så ska jag bege mig till gymmet för att bli lite starkare och gå på mitt första zumbapass någonsin. Har bara hört bra saker om det så det måste ju vara roligt! Under min frånvaro på bloggen har jag bland annat umgåtts med underbara Elin, Malin och Edvard. Även varit hos farmor och farfar och spenderat en hel del tid på gymmet och på stan. Underbart säger jag bara! Nu måste jag skynda mig så inte johanna får vänta!

Måste även meddela att vi äntligen börjat på projektarbetet. Vi har ändrat inriktning och är nu fem brudar. Får förklara mer sedan. Puss

4 Januari

Godnatt!


Grattis på 20-års dagen!

Grattis på 20-års dagen världens bästa!

Hoppas du får en toppendag!

Älskar dig gubben♥


Fjällen

Använde den bra tillfälliga mobilen så inga höjdarbilder. Men tyvärr var detta allt jag hade att tillgå.  Får väl hoppas att de andra har några bättre bilder.


Ny klocka.

Dålig bild, men klockan jag köpte.


Macaronesbak strax!

Strax kommer Camilla och Kicki hit och då blir det att baka macarones med dem och mamma. Kommer bli spännande. Skulle ju vara kul om de blev bra och framförallt goda men jag tvekar. Känns åtminstone svårt att få dem sådär fina. Alltid kul att testa i vart fall. Gick tidigare idag på stan med Malin. Hittade lite mer smink (som om jag behöver med??...) och en klocka plus en present till älsklingen som fyller år imorgon. Har man pengar så går det haha.. Senare ikväll blir det att fara till älsklingen och sussa där. Blir nog super!


Posé a la Edvard

Han har stil den grabben. Snyggt byggt ha-ha!

Tänk att jag har en sån fin liten lyckosvamp till pojkvän. Han är så fager så...

Obs! Ingen ironi..


Hemavan/Tärnaby

Har haft några riktigt trevliga dagar i hemavan/tärnaby med massor med trevligt folk, kallt och snöigt väder, skidåkning, god mat och massa mer. Vi hade verkligen en jättefin och stor stuga med det mesta. En stor platt tv som användes naaanting och massor med filmer och sådant. Nyår började i stugan och slutade på fjällhotellet i hemavan där det otroligt nog var massvis med folk man kände igen hehe. Tack för en trevlig kväll och en trevlig resa alla inblandade och hoppas att ni andra också haft en riktigt bra nyårs! Ska kolla om jag har några bra bilder och i sånna fall lägger jag upp dessa senare. Nu ska jag och pojkvännen mysa till sons of anarchy. Myspys! Imorgon blir det stan med Malin och på kvällen bak med Camilla. Natti natti!

RSS 2.0