Söta blöta brudar

Blev bad vid älven med Sofia och Nina. Riktigt trevligt må jag säga. Nu ska jag cykla i kanonvädret till jobbet och så blir det jobb till halv ett. Ha det bra ♥



Soool + bad och sedan jobb

Har legat ute bara en liten stund nu på morgonen. Nu ska jag slänga ihop lite saker och sedan cyklar jag och Nina iväg och badar någonstans. Ska bli underbart! Ikväll blir det dock att jobba. Lite synd när det är så fint väder men det ska nog gå bra, jag får ju ta vara på hela dagen istället. Har förresten fått ett stort bett/stick på baksidan av låret som svullit upp och blivit rött. Inte kul och ont gör det.... Kanske är nackdelen med sommaren, men det är då något jag är beredd att stå ut med bara det är varmt och soligt! Har börjat få lite färg nu i alla fall så jag kanske slipper vara vit som snö i sommar... Imorgon är det sola om det är fint och varmt som gäller och sedan stads. Kanon! Nej nu måste jag skynda mig! Ha en bra dag och ta vara på finvädret! :)


30 grader i skuggan och jag klagar inte!

Igår blev det att sola tills att Malin slutade och så for vi iväg till Falkträsket och var där resten av dagen. Jag fick mitt första dopp för i år också och det var skönt! Tyckte faktiskt inte att det var så farligt kallt måste jag säga. Sedan skyndade vi oss hem och jag hämtade Edvard från jobbet. Därefter for jag, Malin, Edde, Pontus, Ellen och Jolle till Boviken och hängde där resten av kvällen. Blev lite volleyboll, sparka boll och vissa var modiga och badade lite. För mig räckte det med att gå ut i vattnet ut till knäna. Idag har jag sovit ut, solat och klippt gräset. När klockan blir 6 ska jag och Edde ut och springa i värmen och därefter har jag inte bestämt mig för om jag ska till stan och se drakrodden och det där ikväll. Imorgon ska det också vara kanonväder så då ska jag upp tidigt och sola och kanske bada och klockan 6 börjar jag jobba och jobbar kväll/natt. Blir nog toppen! Nej nu ska jag bege mig från datorn och hitta på något annat. Har inte riktigt något datorsug såna här fina dagar.. Kyss


the lonely islands




Jag lärde mig att flyga

Några midsommarbilder jag fick av Linda.


Jag kommer aldrig låta dig få se mig svag

Vilket kanonväder det är idag! Är så glad att jag inte jobbar dag förän söndag. Håller detta underbara väder i sig till stads kan det inte gå fel. Jag har funderat på att köpa tvådagars så att jag går både fredag och lördag. Fråga mig inte varför, men jag fick en impuls och blev tvärsugen. Jag har jätteont i ryggn nu, men väljer man att lägga sig och sova på golvet utan madrass får man skylla sig...... Nu väntar jag på att Malin ska sluta jobbet så att vi kan fara och bada, men medans tänker jag sola gärnet. Man kan nog inte utnyttja dagen mycket bättre än så! Ta vara på solen och värmen nu gott folk!


Grattis Elin!

Måste ju få säga grattis till min kära vän som fyller 18 år idag. Grattis gumman! Längtar tills du kommer till Skell så vi får fira och dra på krogen. Lycka till med brumbrum kortet :) ♥


27 Juni

En liten suddig bild på mig och Malin från midsommar. Har legat ute och solat någon timme och funderar på om jag ska gå ut en sväng eller om jag ska stanna inne. Är ju så fint väder.... Ikväll blir det en långpromenad med Nina och sedan kanske jag sover hos Edvard. Imorgon ska klockan ställas på 9 och så ska jag upp och sola för det ska tydligen vara ännu finare väder imorgon än vad det är idag. Har hört att hela veckan ska vara fint och jag jobbar inte förän torsdag och då jobbar jag kväll/natt. Skönt!


Fest hos Mange

Haha inte speciellt bra låt egentligen, men efter att någon satte på den på midsommar så har den satt sig i hjärnan och vill inte lossna. Ja, nog har grabbarna gjort ett bra jobb, man går ju runt och lalar på den hela dagarna...


Coco Jamboo

Lördagen jobbade jag på och hade stängning. Sedan blev det film, ganska sent dock. I söndags jobbade jag även då. Var lite kris om folk så då ställde jag upp och sedan följde Edde mig ut och sprang. På kvällen blev det en prommis. Det var ju så skönt ute igår. Idag är det också kanon väder men vet inte vart solen tog vägen just nu. Har hört att det ska vara ännu finare imorgon så då bilr det stranden! Får nog sällskap av Malin då. Ikväll ska jag svänga förbi Malin och hålla henne sällskap och så ska jag gå en promenad. Nu ska jag lägga mig ute i solen en stund och bara må.

Här kommer några bilder från midsommar kvällen! ♥



Äntligen bokat en resa!

Jag och Edvard klickade precis hem en resa till Turkiet den 21 Augusti. Blev en familjesvit på ett 5-stjärnigt hotell. Kan knappt bärga mig! Ska bli så fruktansvärt skönt att komma bort innan skolan och fjällenresan blir av!!!


Nu blir det promenad med Nina och Fanny...

Nu blir det promenad med Nina och Fanny.


Midsommar

Igår jobbade jag från 11-14 och sedan cyklade jag hem och gjorde mig klar. Malin kom även hit och vi hade i tanken att ha lösögonfransar, men vi var stressade, ögonfransarna klibbade ihop och det var kört. Var inte glada.. Midsommarkvällen spenderades hos Nina med gomiddag, fläskfilé, potatisgratäng och god sallad med ett härligt gäng flickor. Sedan blev det även efterrätt som jag och Malin gjort, cheesecake. Mums! Därefter drog vi oss vidare till Jolle där det trillade in en massa pojkar. Blev rätt sen men trevlig kväll! Ska lägga upp bilder från kvällen senare, men så länge bjuder jag endast på denna. Ska ta mig ut på en prommis/ springa på en liten stund och sedan jobbar jag från 16 och framåt. Edvard hänger jag nog med resten av kvällen senare. Pussar!


He about to lose me

Blev att vara med Elin och Philip. Vi spelade minigolf och så klart förlorade jag allt.. Men det var ändå skoj! Sedan satte vi oss vid Norrvalla planen och bara snackade lite tills att jag for till jobbet och jobbade till klockan 8. Kom hem för en liten stund sedan och nu håller jag på att göra middag. Därefter ska jag gå ut och klippa gräset sedan vet jag inte vad som händer. Imorgon blir det att göra en efterrätt till midsommar och sedan ska jag träffa Elin lite. Resten av dagen är oplanerad men det blir nog super.


Onsdag

Hade tänkt klippa gräset nu på morgonen, men det är fortfarande blött i gräset så jag får försöka hinna med det imorgon istället. På en liten stund ska jag försöka städa till lite innan mamma och pappa kommer hem och sedan ska jag göra mig klar. Därefter åker jag och hämtar dem från flygplatsen och sedan ska jag nog haka på Elins följe och hitta på något. Klockan 16.00 är det jobb som gäller. Sedan kommer jag nog förmodligen vilja somna tidigt med tanke på att jag vaknade 8.00 i morse. Var till och med så gullig att jag skjutsade Edvard till jobbet så tidigt. Imorgon ska jag och Malin fixa efterrätt till Nu är det nog bäst att sätta igång om jag ska hinna! Puss


Morning

Vaknade precis. Var riktigt skönt att sova ut måste jag erkänna men på ett sätt är det lite tråkigt då man sover bort i princip halva dagen. Igår for jag och Malin och slutligen hämtade vi upp Edde som skulle sova hemma hos mig. Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Ska i alla fall försöka stöka undan då mamma och pappa kommer hem imorogn och sedan kanske jag hinner klippa gräset också. Får klippa antingen idag eller imorgon. Jobbar kväll ikväll så att resten av dagen kommern att bestå av jobb. Därefter kommer Edde och hämtar mig och då lär det väl bli någon mysig film eller så. Nu håller jag på att steka blodpudding. Det enda enkla som vi hade hemma men det funkar. Kyss


Balbilder

Har varit dålig på att lägga upp bilder från baldagen men här kommer några fler bilder i alla fall. Har flera hundra, men ni får nog nöja er med någon då och då.


sol, vind och vatten

I fredags efter jobbet blev det bara att ta det lugnt med Edvard tills att Sara och Marcus trillade in och det blev en mysig film kväll. I lördags jobbade  jag och sedan cyklade jag till Edde och vi drog till Matte, Michaela, Marcus och Sara. Igår firades mormor som fyller år och sedan for jag även ut och sprang på kvällen. Blev även en runda i kubb vilket jag förlorade i och blev lagomt glad.. Idag är det då så tråkigt väder så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Har i alla fall lovat fara på lillebrors fotbollsmatch och sedan promenad med Malin. Men vi får se hur det blir med prommisen om det fortsätter att regna. I veckan måste jag passa på att träffa Elin som är hemma i Skell ett tag. Jätterolgt! Har även en masaa jobb. Både tisdag, onsdag, fredag och lördag jobbar jag. Får väl hoppas att solen kan sticka fram någon gång under dagarna också. Nu ska jag duscha och försöka göra mig lite klar. Ha en bra dag! ♥


Off to work

Igår kväll blev det mys vid falkan och massa snack med Saga och Johanna. Sedan hämtade vi Malin på jobbet och de andra for hem. Då gick jag och Malin ut och gick en sväng och sedan blev det hem och sova. Nu är jag uppe igen för att göra mig lite klar och snart bege mig mot jobbet. Arbetstiderna för dagen är ju 10.30-18.00 och jag ska cykla dit. Duktigt av mig! Ser förresten inte ut att vara så fint väder och varmt är det garanterat inte heller.. Tyvärr! Nej nu ska jag snabba mig så jag inte kommer försent. Ha en bra dag!

This is not perfect

Igår blev det jobb från 14 till 19. Hade egentligen bara ett tre timmarspass, men det hade varit så mycket folk så jag kom lite tidigare och hjälpte till. Sedan följde jag med mamma och pappa på Maxi och handlade och därefter umgicks jag bara med mamma på kvällen. Vid halv 11 kom jag till Edvard och sov där. Då fick jag även skjuts till personalmötet jag var på imorse av Edvard. Det var guld värt! Nu ska jag ta mig ut och springa och sedan väntar stan. Har lite saker jag måste fixa där. Kväller spenderas nog med Johanna. Nu måste jag sätta igång om jag ska hinna. Jobbar trots allt både imorgon och på Lördag och det är fint väder ute. Några soltimmar vill man ju gärna hinna med. Ha det bra!


Två bilder från förra Torsdagen med klassen.

Better stick together

Idag har jag gjort absolut ingenting alls. Eller det känns i alla fall så, men lite småsaker har jag väl fixat med. Hittade bland annat denna tröja på HM. Den var som lite små söt så den följde med hem. Det är fint men kallt väder ute.. Vart tog sommarvärmen vägen? Man blir som lurad av att solen lyser och att det ser så fint och varmt ut men sedan kommer besvikelsen när man öppnar ytterdörren och inser att det är 12 grader ute. Inte OK! Ikväll ska jag hur som helst vara med Linda och Malin och kankse fler. Vi får väl se vad som händer, för förtillfället har vi inga planer men något roligt ska vi nog kunna klura ihop. Nu ska dra puss ♥

Grattis till studenten sötnos♥

Bättre sent än aldrig att lägga upp ett litet grattis och en liten bild på en söt och glad pojke!


I don´t trust you

Jag får ha tråkigt och inte göra något alls ikväll. Har ingenting bättre för mig. Ska nog se serien ikväll i alla fall för det nya avsnittet har äntligen kommit ut och det gillas! Hej då


le love

Rubrik

Hade tänkt fara ut och springa nu och sedan spela lite kubb med Malin. Därefter blir det nog stan. Kanon! Ikväll kanske film? Vill bara ta det lugnt nu när jag inte har något jobb i veckan. Puss

Några bilder från skolavslutningskvällen.Blev lite suddiga bilder endel, men det var för att det var mobilbilder.


Skolavslutnignen

I fredags var det skolavslutning och sedan belv det att kolla på studenterna. Det blev middag på viking restaurangen för att fira Edvard som tagit studenten. Grattis! ♥ Sedan blev det lite festligheter med en massa härligt folk! Börjades vid älven och sedan bar det av till Viktor. Det blev en kort sväng förbi Bonnstan och så slutade kvällen hos Jim. Var väl hemma strax efter fyra någon gång skulle jag tippa. Hade tänkt stiga upp tidigt men riktigt så blev det inte(A). Lördagen spenderades hemma hos Edvards syster med att bara slappa och ta det lugnt och på kvällen spenderades med Kubb & film. Idag har jag jobbat från 10 till 16 och hunnit med en löparrunda. Nu blir det att ta det lugnt och se på game of thrones. Sedan blir det nog en tidig kväll. Ska försöka ladda upp en del bilder senare men för tillfället får ni nöja er med dess. Ha det bra!



Bilder från kvällen och studenten kommer sen! Nu har jag en otålig pajk som vill se tv. Puss! ♥

You make me wonder if you´re the one


Prommis nu i solen och värmen. → Middag hos mormor och morfar. → Hitta på något skoj med Malin.



Sola

Kanske är bada man skulle ha farit och gjort. Har 29 grader i skuggan och strålande sol och har inga lektioner kvar! Nu ska jag soooola. Man kan nog inte utnyttja dagen på ett bättre sätt. Ta vara på dagen för äntligen är sommaren här på riktigt! Ikväll blir det Malin som gäller. Ser ju vad vi gör men ut ska vi då. Puss♥


Balen

Balen igår var inte den roligaste kvällen men det var helt klart roligt med förberedelserna och liknande. Var hur nervös som helst på mattan men det gick bra i alla fall. Maten var kall och inte den bästa och ingen underhållning under kvällen förän rätt sent. Som tur var hade vi trevligt sällskap hela kvällen och hade ändå roligt.


Myskväll med Fanny

Sådär ja. Myskväll med Fanny blev det ikväll med solsidan, melon och jordgubbar. Kom rätt nyss hem och snart ska jag hoppa in i duschen och spruta i massa saltvattenspray. Det var tipsen frissan gav, så bara att följa. Sedan blir det lite dator tills jag får komma och hämta Edde. Hoppas han vill hem snart för jag är trött.. Börjar känna paniken för balen imorgon med. Känns pirrigt hemskt ja gud vet vad.. Men det ska nog gå bra det med. Hoppas maten är god och det blir en rolig kväll! Just ja, borde lägga fram grejerna som jag ska ha imorgon med. Kanske är på tiden! Nej nu ska jag sätta igång. Vi ser väl om det hinns med någon update. Puss


To the moon and back

Igår blev det en prommis med Fanny som cyklade brevid till Elin. Tog rätt lång tid och jag fick ont i benen men det är sånt man får ta ibland. Och jag erkänner, det var faktiskt rätt skönt ute så jag klagar inte! Idag har jag varit duktig eller snarare tvungen att städa skafferiet och min bokhylla vilket i princip tagit hela dagen. Sedan har jag varit en gullig flickvän och skjutsat Edde till pajkarna ikväll och ska även hämta han i natt. Imorgon är det balen och jag är ledig hela dagen. Har håruppsättning vid 11.00 och smink vid 13.00. Sedan antar jag att det kanske blir fota i bonnstan och därefter till Edde eller Charlotte lät det som. Vi får se var det bär. Hoppas det blir lika fint väder imorgon som det varit idag. Det skulle vara GULD! Nu ska jag måla naglarna och sedan träffa Fanny. Ingen aning vad vi ska göra men hoppas på vara lite ute, är ju så skönt väder. Nej nu måste jag gå puss♥


hej

Gårdagskvällen spenderades med E och C. Var en sväng förbi M och sedan in till stan och hem igen. Det blev en väldans massa gå. Kände mig rätt duktig med tanke på att jag gått in till stan tidigare under dagen, cyklade till jobbet, vidare till E och sedan gick vi. Borde vara värd en stjärna i kanten eller nåt?! Idag har jag städat garderoben och håller på att göra mig klar. Ska åka och hämta en del saker och sedan ska jag städa mera. Gå en sväng hade jag också tänkt hinna med och ikväll ska jag hänga med F och kanske får sällskap av E och C men vi ser väl. Fint väder är det i alla fall så ut ska vi då en stund. Sen vill jag se BB finalen! Puss

hej

Gårdagskvällen spenderades med E och C. Var en sväng förbi M och sedan in till stan och hem igen. Det blev en väldans massa gå. Kände mig rätt duktig med tanke på att jag gått in till stan tidigare under dagen, cyklade till jobbet, vidare till E och sedan gick vi. Borde vara värd en stjärna i kanten eller nåt?! Idag har jag städat garderoben och håller på att göra mig klar. Ska åka och hämta en del saker och sedan ska jag städa mera. Gå en sväng hade jag också tänkt hinna med och ikväll ska jag hänga med F och kanske får sällskap av E och C men vi ser väl. Fint väder är det i alla fall så ut ska vi då en stund. Sen vill jag se BB finalen! Puss

Waking up

Blir lite ändrade planer. Ska ut och gå innan regnovädret kommer och sedan har jag jobb från 16.00 till 19.30 och därefter blir det mys med Elin. Blir nog toppen! Sedan kankse jag får sovsällskap, men det får vi se om. Man kan ju hoppas i alla fall. Nej nu ska jag bege mig puss


This I promise you

Igår jobbade jag kväll och stängning med Michaela. Var både mycket folk och städning så vi fick vara kvar ett tag extra men det gick bra ändå. Sedan for jag hem till Edde och myste till Despicable me. Jättesöt film! Men hann inte se klart den innan jag somnade.. Idag ska jag träffa Elin som har kommit hem från Alanya! Blir kanon. Puss


What are words


Om sanningen ska fram

Nu sprutar  härlig musik ut ur högtalarna, det är varmt och det är sol! Känns som om sommaren äntligen hunnit hit och det tackar jag gudarna för. Så himla härligt! Var duktig och lagade lunch nyss men då smällde lillebror upp glaset mitt i glasformen med mat när jag skulle ställa den på bordet så nu är det glassplitter överallt.... Ska försöka röja undan det och laga någon ny mat utan att tappa humöret... Vill ju ut och ta vara på dagen innan jag ska jobba. Jobbar sent så får se vad det blir att göra efter. Hoppas att jag har en snäll gullepajk som vill hämta mig för mamma och pappa har bilarna och annars måste jag vara duktig och cykla vilket i och för sig är bra men hehe. Nu ska jag lämna datorn och göra någon nytta! Pussssss


Sun is up

Igår blev det först en lektion sen bowling med lagspel. Vann över David och Axel i alla fall även om jag förlorade mot en viss Lucas vilket jag är lite smågrinig över men det får jag väl ta.. Hade i alla fall roligt! Direkt efter skolan blev det jobb som gällde, från 14.00-20.00. Sedan cyklade jag och Malin ner till Stan och solade. Därefter satt vi vid älven och hade det trevligt och pratade tills det blev kallt, då for vi till Jolles place. Förresten var det en jätte jätte söt vid älven just vid oss, han satt och spelade musik och sjöng för en flicka med en filt och drack vin. Hur sött? Han var dessutom hur duktig som helst. Fick i alla fall skjuts och sovsällskap av Edde igår så idag ska jag och Malin gå ner till stan, hämta cyklarna och kolla runt på stan. Sedan jobbar jag från 16.00-20.00. Planerna därefter är ännu oklara. Blir nog jobb fredag kväll med. Nu ska jag göra mig klar till härlig musik som sprutar ut ur högtalarna! Ps. det är varmt även idag så det blir shorts wihooo!!!!! ds. Puss





RSS 2.0