NY

Vårat första stopp på usaresan var New York. Tidsomställningen var inget problem på ditvägen men på hemvägen blev den lite jobbigare.  Vi strosade runt i stan och bodde på Manhattan. Det var ett väldigt bra ställe att bo på och vi bodde på ett fint hotell centralt. Första dagarna blev det nästan ingen shopping utan vi for mest runt och kollade på oliak saker som emipre state building, frihetsgudinnan, ground zero och sånt. Det var faktiskt riktigt roligt att ha varit där. När vi skulle kolla på frihetsgudinnan så åkte vi ut med en båt dit. Det blev mycket säkerhetskontroller på vägen, precis som på alla andra ställen. Det är helt sjukt vad de kollar upp och skannar en på allt. På flygplatsen tog de kort på en, vi fick lämna fingeravtryck och de kollade passet. Sedan frågade de även vårat syfte med resan, vad alla jobbade med osv. Säkerheten fanns i alla fall och gatorna kryllade av poliser. Har aldrig i hela mitt liv sett så pass mycket pioliser som där, men det var lugnt också så jag tyckte bara att det kändes säkert. Shoppingen var också grym. Finns väldigt mycket shopping i NY, en hel del billigt men massor av dyra affärer också. Forever 21 var helt okej affär, dock lite rörigt med allt folk och lite hullerombuller och de hade inte riktigt koll på vars olika saker fanns men priserna var riktigt bra så det är ett plus. Alla converse var halva priset mot hemma, men det diffade lite i pris beroende på vars du går. På ett ställe kan de kosta dryga 380 :- men på nästa ställe kan man få dessa för 280 istället. Inte jättestor skillnad.  Nej nu ska jag ut i solen :$ Det är ju så fint väder! Lägger upp bilder och sedan nar jag laddat in lite fler så kommer fler från NY och sedan fler från alla andra ställena vi besökte! Kyss

KFC (kentucky fried chicken) - Form av snabbmatställe som fanns i princip överallt. Rätt gott! Måste dock säga att all macaroni and cheese i Usa var jätte äcklig.. Kan visa bild nedan ;)

ÄCKLIGT!

Victoria secret - En hel del dyrt men var mycket fint. Kul ställe att vara in på i alla fall.

Empire state building.

Bild på mig och kusin vitamin.

Från båtturen till frihetsgudinnan.

Hela gänget!

Jonas, Elisabeth, pappa, mamma, Alma, Anton, Moa och Jag.

CENTRAL PARK.

Vi såg på lite av en baseball match.  (såg massor av baseball matcher på tv hihi)

Vi åt världens godaste och bästa pizza :$ Den var inte liten vill jag lova!

MUMS säger jag bara!!


Vi kände slutligen för att ta en limmo till flygplatsen. Jag vet dock inte om jag skulle vilja åka omkring i en sån hela dagarna direkt:$

Så här såg det ut inne i limmon :$


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0